fbpx
loader-logo

Klimatyzacja sklepu. Jak wybrać klimatyzację do sklepu?

Klimatyzacja sklepu odgrywa bardzo ważną rolę. Zapewnia komfort dla klientów oraz pracowników, gwarantuje czyste powietrze oraz optymalny poziom wilgoci, a także pomaga zabezpieczyć i zachować w odpowiedniej kondycji produkty oraz urządzenia. Warto zainwestować w system klimatyzacji nie tylko wtedy, gdy mamy sklep spożywczy. Tak naprawdę system klimatyzacji sprawdzi się w każdym obiekcie. Dlaczego warto zamontować klimatyzacje w sklepie? Podpowiadamy!

Klimatyzacja sklepu

Od ogrzewania i chłodzenia o wysokiej efektywności energetycznej do niezawodnego chłodzenia, po kompleksowe rozwiązania przeznaczone do małych, średnich oraz dużych sklepów.

Rodzaje systemów klimatyzacji do sklepu

z ang. split znaczy rozdzielać. Klimatyzator Split składa się z dwóch oddzielnych elementów. Obecnie Split stanowi największą część oferty klimatyzatorów na rynku i trafia zarówno do lokali usługowych (sklepy, biura), jak również do domów. Klimatyzator Split zapewnia wydajność, cichą pracę oraz efektywne chłodzenie i grzanie. Obsługuje jednak tylko jedno pomieszczenie. Split może też filtrować oraz oczyszczać powietrze. O dodatkowych funkcjach klimatyzatorów można poczytać w Strefy Wiedzy.  

Określenie multi oznacza połączenie kilku jednostek wewnętrznych z jedną, zewnętrzną. Rozwiązanie dedykowane do większych obiektów (sklepy, hotele, biurowce, restauracje czy też galerie handlowe), a czasem również w domach (by chłodzić kilka pomieszczeń na raz, niezależnie od siebie). Instalacja wymaga równoległego połączenia skraplacza z parownikami. Dodatkowym elementem jest w tym przypadku elektroniczny zawór rozprężny, który odpowiada za dostosowanie ilości czynnika chłodniczego. W zależności od obciążenia cieplnego danej jednostki, obsługiwanie kilku klimatyzatorów wiąże się z większymi parametrami jednostki zewnętrznej. Rozwiązanie jest korzystne, gdyż na elewacji mamy tylko jedno urządzenie, a nie kilka.  

W lokalach jeszcze bardziej rozbudowanych stosuje się technologię VRF (VRV), która daje możliwość połączenie ze sobą nawet kilkunastu urządzeń. System VRF od typowego układu multi split odróżnia zmienny przepływ czynnika chłodniczego, który jest różny w różnych miejscach instalacji chłodniczej w tym samym czasie.

Pamiętajmy, że systemy można planować w różny sposób – klimatyzatory – kasetonowe, dyskretne kanałowe, przysufitowe, ścienne ale także kurtyny powietrza i inne urządzenia. Najlepsze rozwiązania dobierze profesjonalna ekipa – dlatego możesz liczyć na specjalistów Carlne. 😉 

klimatyzacja sklepu, klimatyzacja w sklepie,

Korzyści montażu klimatyzacji w sklepie

Utrzymanie świeżości produktów

Szczególnie latem, gdy temperatury osiągają zawrotne wysokości, a warzywa, owoce, mięsa czy nabiały, trzeba utrzymać w optymalnej temperaturze. Ustawodawca nakłada obowiązek zapewnienia odpowiedniej jakości produktów żywnościowych. Tym samym – jednym (z wielu) punktów kontrolnych są parametry przechowywania żywności. To właśnie one muszą być „odpowiednie” (wymagania są różne w zależności od stopnia przetworzenia produktów, czy rodzaju itp.). Jednak dotyczy to nie tylko produktów spożywczych. Np. temperatura i poziom wilgoci będzie ważna także w sklepie ze sprzętem elektronicznym, a także sklepem z ubraniami/ obuwiem.

Komfort Klientów

Dowiedziono, że klient który czuje się komfortowo, zostaje w danym sklepie dłużej i chętniej robi w nim zakupy. Poza tym odpowiedni klimat sprzyja sprzedaży, a kontrola nad kosztami energii pozwala na zastosowanie konkurencyjnych cen, które również działają na klientów jak magnes. 

Doskonałe warunki pracy dla personelu

Klimatyzacja zapewnia optymalny poziom temperatury oraz wilgoci. Dzięki temu pracownicy spędzający w sklepie kilka godzin dziennie będą mieli zapewnione komfortowe warunki, zgodne z wymaganiami BHP. 

Kontrola kosztów

Odciążenie pracy agregatów chłodniczych, kontrola pracy urządzeń – nawet zdalnie, z dowolnego miejsca dzięki WIFI

Optymalizacja zużycia energii i bezpieczeństwo

Optymalizacja kosztów jest szczególnie istotna w biznesie. Na redukcję kosztów mamy kilka sposobów. Jednym z nich będzie system inteligentnego budynku, a także możliwość sterowania klimatyzacją przez WIFI. Wygoda to jedno. Musimy pamiętać, że system inteligentnego budynku zwiększa nasze bezpieczeństwo, pozwala kontrolować urządzenia i systemy, a także monitorować ich pracę.

Warto wspomnieć, że koszt montaż klimatyzacji w sklepie można wrzucić do tzw. „kosztów w firmie”. Dzięki amortyzacji usługa będzie tańsza, a komfort i wygoda pozostaną bez zmian. 😉 O szczegóły takiego rozwiązania należy zapytać księgowego.  

Sterowanie klimatyzacją dzięki WiFi

Kłopotliwe ustawienia? Steruj klimatyzacją sklepu przez WIFI!

Mimo ogromnej popularności opcja sterowania klimatyzacją przez WIFI nie należy do podstawowych funkcji w każdym urządzeniu. Producenci wprowadzają jednak możliwość doinstalowania inteligentnego systemu do urządzeń klimatyzacyjnych. Na rynku znajdziemy także kilka modeli, które sterowanie przez Internet oferują bez dodatkowych kosztów. 

Chcesz więcej? Sprawdź pełną ofertę klimatyzacji dla biznesu i domu.


Jeżeli potrzebujesz systemów HVAC – zacznijmy od wizji lokalnej, wykonamy wycenę oraz zaplanujemy pracę. Umówmy się na dogodny termin. Zapraszamy do kontaktu!

Jesteśmy dostępni pod nr telefonu 12 266 68 88 
lub online: carline@carline.com.pl

 

Zapraszamy również na nasz Facebook, Instagram i konto Moja Firma, a także kanał YouTube, gdzie można śledzić nas, nasze projekty i być na bieżąco!